reklama

Čo mobilný operátor, to zlodej

Za posledné tri roky som vystriedal štyroch mobilných operátorov. Všetci sa ma pokúšali okrádať, no to, čo mi stvára český Vodafone, je vrchol

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Pred rokom som sa odsťahoval do Českej republiky kvôli štúdiu na vysokej škole. Hneď v prvý týždeň som sa vybral do obchodného centra vybaviť si české telefónne číslo, keďže používanie slovenského ma vychádzalo veľmi draho. Na doporučenie pár známych som si vybral Vodafone.

Už pri výbere paušálu a mobilného telefónu k nemu som bol oklamaný, keďže som mal nárok na telefón v cene 77 kč namiesto 1077 kč. To som vtedy prehliadol a zistil až po dvoch mesiacoch. Budiš.

Ďalší problém nastal pri druhom mesačnom vyúčtovaní, keď sa mi na faktúre objavila oveľa vyššia suma, ako som predpokladal. Išiel som to riešiť do predajne hneď na druhý deň, no slečna mi veľmi nepomohla a poslala sťažnosť ku kompetentnejším. Vraj sa mi ozve do troch dní. Prešlo dní štrnásť a odpovede sa mi nedostalo. Faktúru som musel vyplatiť, keďže by ma odpojili a musel bysom platiť aj penále. Následne som bol v predajni v priebehu mesiace trikrát, kým sa veci ujasnili a preplatok mi vrátili. Na otázku, akú kompenzáciu mi môžu za túto ich chybu, ktorú som riešil takmer dva mesiace, ponúknuť, sa slečna za pultom iba zasmiala.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Neskôr, asi po štvrtej faktúre som náhodou našiel papier, ktorý som obdržal pri podpísaní zmluvy. Boli na ňom ceny, ktoré mi slečna, čo paušál vybavovala, napísala ako ceny SMS a hovorov na Slovensko. Porovnal som to s reálnymi sumami, ktoré sa na faktúre objavili. Čuduj sa svetu, tieto sumy nesedeli. Nie, nevolal a nepísal som lacnejšie, ale drahšie. Moja chyba, mal som si tieto ceny overiť a nie veriť zamestnancovi zlodejov.

Čo ma ale vrcholne vytočilo a vlastne vytáča už viac ako deväť mesiacov, je vrátenie tzv. volacej istiny. Je to záloha, ktorú ako zahraničná osoba dávate pri objednaní paušálu s tým, že keď tri mesiace načas platíte faktúry, tak sa Vám vráti. Buď na účet v banke, poštou, alebo Vám túto sumu odrátajú zo štvrtej, respektíve ďalších faktúr. Ja som si vybral, aby mi tieto peniaze zaslali na účet.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tri mesiace ubehli tri dni pred Vianocami, takže peniaze na účte som v období sviatkov akosi ani nečakal. Keď mi ale nedošli do konca januára, vybral som sa do predajne riešiť to. Slečna mi poradiť nevedela, poslala mail na finančné oddelenie s tým, že sa mi do troch dní ozvú. Áno, hádate správne, ani tentokrát sa mi do troch dní neozvali. Po dvoch týždňoch som sa vybral do predajne opäť, zistiť, čo sa s vrátením peňazí deje. Tentokrát mi slečna za pultíkom poradila, aby som radšej zavolal na zákaznícku linku, že tam sa to porieši rýchlejšie. Zavolal som tam ešte v ten deň, no na moje obrovské prekvapenie slečna na druhej strane mi veľmi nepomohla a poslala to na finančné oddelenie s tým, že sa mi určite do troch dní ozve. Nie, neozvala sa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nadišlo obdobie zápočtov, skúšiek a ja som to nejak prestal riešiť. Tri mesiace som to nechal tak, snáď sa sami spamätajú a peniaze sa mi na účte v jedno pekné ráno objavia. Neobjavili. Vybral som sa teda ešte pred obdobím letných prázdnin opäť do predajne. Zas to isté, mail na finančné, tentokrát sľub, že sa mi ozve do 24hodín, keďže na mne videla, že ma to už fakt nebaví. Neozvala sa, aké to prekvapenie.

Cez leto na to opäť nebolo veľa času. Do predajne som sa opäť vybral 5.septembra, tento dátum si pamätám presne. Slečne za pultíkom som ihneď oznámil, že chcem rozprávať s manažérom predajne, lebo ona mi nepomôže. Sklamane ho šla zavolať. Tomu som vysvetlil, aký mám problém. Asi po dvadsiatich minútach, pár mailoch a niekoľkých telefonátoch zistil, že keď vo februári celá spoločnosť prechádzala na nový systém, tak sa im zle preniesli údaje a pri mojom paušály im svietilo, že istina bola vrátená poštou. Ako zistil po telefonáte na finančné oddelenie, peniaze poštou neposlali. Následne poslal mail s urgenciou, aby na tomto oddelení môj problém okamžite vyriešili a poslali peniaze na účet. Vraj ich tam za pár dní budem mať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dnes som tam bol opäť, aby som zistil, že finančné oddelenie sa za takmer 9 mesiacov mojou sťažnosťou vôbec nezapodievalo, hoc bola odoslaná štyrikrát. Spýtal som sa, či existuje nejaká časová lehota, dokedy sa k tomu musia vyjadriť. Vraj takáto časová lehota neexistuje. Na otázku, či je teda možné, že na ich odpoveď budem čakať ďalších 12 rokov, povedala, že možné to je. Opäť poslala teda mail na finančné, vraj nič viac nezmôže, no tentokrát mi poradila aj to, aby som im poštou poslal reklamáciu, vraj by to proces vrátenia istiny mohlo urýchliť. Pravdupovediac už ani veľmi neverím, že tie peniaze niekedy uvidím. Nie je to nejaká závratne vysoká suma, ale pre študenta dosť cenný peniaz. Na otázku, či môžem požadovať nejakú kompenzáciu za tieto problémy, mi bol odpoveďou iba veľavravný posmešný úsmev.

Proti mobilnému operátorovi nezmôže bežný smrteľník nič, pravda je vždy na ich strane. O tom som sa presvedčil už na Slovensku, kde som bol ako u oranžových, tak u ružových a aj modrých. Sú milí v reklamách, pri promo akciách a keď prídete do predajne kúpiť si telefón, no ich cieľom je len a len okradnúť Vás o čo najviac peňazí.

Bonbónik na záver. Minulý týždeň mi zazvonil telefón- volala slečna od Vodafone-u, že má záujem o krátky monitorovaný rozhovor. Spýtala sa ma, ako som spokojný so službami svojho mobilného operátora za uplynulý rok. Po mojom asi trojminútovom monológu som presvedčený, že dala výpoveď a doteraz sa z toho spamätáva. Ja viem, ona za nič nemohla. Bohužiaľ bola v nesprávnom čase na nesprávnom mieste...

Miško Tóth

Miško Tóth

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študent ekonómie, business analytik a startupista/zakladateľ Dohliadač.sk, ktorý už prestal dúfať, že po konci štúdia bude mať dôvod vrátiť sa na Slovensko. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu